Plugga 200% ?

Nej nej, jag vet att jag har en tendens att försöka vara over achiever, men plugga dubbel heltid är lite väl överdrivet...
Dock är det min verklighet dessa första veckorna, i och med att jag fått fyra kurser (vilket klassas som heltid), har "kanske" på tre kurser plus läser en kurs på distans.
Lärarna tror att det inte gör någonting att vänta de första veckorna med beskedet om man får kursen eller ej, men samtidigt förväntas man göra alla uppgifter och inlämningar under tiden! Dessutom ska man bilda grupper redan nu inför stora slutprojekt och det är en liten knepig sits att hitta folk som vill vara med någon som kanske inte ens är kvar om ett par veckor. 
Som grädde på moset är det såklart svårt att prestera på uppgifter, ha läst efterfrågade kapitel innan lektionerna etc när man inte köpt boken- för jag köper såklart inte svindyr kurslitteratur till sju kurser när jag bara ska ha fyra. 
Well well, försöker blicka två veckor framåt när allt är klart och som vanligt igen.


PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den "läraren" på datorn verkar ju jättebra! ;/

Svar: Just det på bilden är beskrivningen av ett psykologiskt experiment, som inte var särskilt snällt ;)
Hold your dreams

2016-02-01 @ 09:44:44
Postat av: Mari-Anne

Verkar lite överambitiöst att kunna hinna med så mycket upp till allt annat men Du känner själv vad Du klarar. Ha det så gott. Kram.

Svar: Jag ska inte plugga så mycket sedan utan det är just nu pga att jag inte fått besked från alla lärare ännu. Sedan ska jag läsa vanlig mängd + den svenska kursen :) kram
Hold your dreams

2016-02-01 @ 14:40:55
Postat av: Mari-Anne

Förstår nu hur det ligger till. Ros-Marie förklarade hur det var, Kram.

2016-02-02 @ 14:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0