Påfyllning i hyllorna


Fyyyyy vad det svider!
Min hylla före (hehe)...
... och min hylla efter.

Det är ju knappast kul att lägga en massa pengar på mat men det är nödvändigt och jag prioriterar ändå att äta "hyfsat" bra, vilket ibland kostar. Framför allt här i staterna! Råvaror och färska produkter, som inte alls behöver vara fancy, kostar bra mycket mer än all färdigmat som finns här.
När jag flyttade hit i augusti åt jag i början ganska likt hemma, men allt eftersom blev matvanorna sämre och sämre pga bekvämlighet, ekonomi och att man helt enkelt sveptes med.
Därför var mitt nyårslöfte inte att äta supernyttigt, men att börja laga mer riktig mat igen. Även om jag faktiskt tycker att en hel del billig färdigmat här är god (typ Mac and Cheese där man bara behöver tillsätta varmt vatten), så är det ju mycket skit i den typen av fabricerad mat.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0