New York - Dag Sex

Näst sista dagen blev en upptäckardag bortanför Manhattan. Vi åkte över till Queens och Brooklyn som var väldigt trevliga områden och lite mer av platser att faktiskt bo på än Manhattan. Inte så mycket sevärdheter, men vi ville i alla fall ha sett dessa platser.
Först ett litet frukoststopp.
Näst största parken i efter Central Park är Flushing Meadows i Queens, där bland annat denna stora jordglob fanns. Tyvärr sprutade inte vattenstrålarna, vilket verkar väldigt fint! En fin och mysig park som jag kan tänka mig passar lokalbor som inte vill trängas med alla turister i Central Park.
Lunch på en supermysig pub/resturang i Brooklyn. Litet och ganska folktomt men med en väldigt läskande meny!
Vy över Williamsburg Bridge när vi korsade Brooklyn Bridge påväg tillbaka till Manhattan. Riktigt fint!

På kvällen tog vi sedan tag i att testa något typiskt amerikansk, nämligen pedikyr! 
För 19 dollar satt vi massagestolar med fotbad där vi fick fötterna badade, scrubbade och filade, samt naglarna omskötta och målade. En ganska härlig grej att unna sig ändå! 

Sneaky smygfoto på salongen medan Eves nagellack skulle torka
Syns inte så bra men en ljusrosa färg med lagom mycket skimmer från Essie.

Och slutligen blev det dricka i mängder för mig denna kväll då jag var törstig som tusan efter pedikyren och sedan även köpte dricka med kvällsmaten. Varför inte köpa storlek Large (eller i svenska mått snarare XL...) när det skiljer så himla lite? Hehe.
Bara sisådär en liter vardera eller något.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0