New York - Dag Sju

Sista dagen i New York hade vi ändå ganska mycket tid eftersom flyget inte skulle lyfta förrän 23.00.
Vi tränade på morgonen, drack frukostsmoothie en sista gång på Pure Green och packade in i sista minut inför utcheckningen klockan 12. Jag som hade lite övervikt (la saker i Eves väska) redan från LA till New York var riktigt nojig över vikten på mina väskor och hotellet hade blivit av med sin bagaevåg så vi kunde inte heller kontrollera.
Jag slängde alla kem artiklar, vilket utgör mycket vikt, och hoppades på det bästa helt enkelt. I värsta fall skulle troligen inte både Eve och Hanna vara uppe i maxvikt på sina väskor så vi kunde lösa det mellan oss.

Efter utcheckningen lämnade vi kvar väskorna på hotellet och begav oss till bokhandeln. Jag hade tänkt köpa lite böcker direkt när jag kommer hem eftersom det är onödig extravikt i bagaget, men som tur var hade jag kollat upp cdon.com kvällen innan jag upptäckt att min kära Wicked inte fanns där! Jag ville ju inte veta handlingen innan musikalen för att få maximal upplevelse, men nu i efterhand vill jag gärna läsa boken som musikalen är baserad på.
Väl på Barnes & Nobles så köpte faktiskt även Eve och Hanna varsin bok på engelska, efter att sett trailern för Me Before You en massa på tv. Just den boken stod även på min lista sedan länge, så nu kan jag smidigt nog bara låna den av syrran. Den verkar både så romantisk och sorglig!

Med våra nyinköpta böcker och lagom soligt väder bestämde vi oss för att chilla lite i Central Park, men på vägen stannade vi på Grand Central Station för att spana in den och även köpa med lite fika. Hur mysigt är det inte ändå att sitta på en filt i Central Park med en bok och fika?! 

Lite senare blev det en sista hamburgarlunch på Shake Shack (nope, inte tröttnat ännu) och strosandes i souvenirbutiker vid Broadway/Times Square. En lugn och lagom sista dag.
Det är fortfarande lite nypa-sig-i-armen-känsla av att vardagligt strosa förbi skyltar som säger till exempel Broadway eller Hollywood! 

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0