Cheersöndag Deluxe

Jag visste att det skulle bli väldigt intensivt att träna Kittycats lördag förmiddag, komma till Fbg vid tre, fixa sig upp till tårna, vara på fest tills någon gång efter midnatt och sedan sitta på första tåget söndag klockan nio för en heldag med cheer. PHEW...

Men det hela höll på att gå åt skogen när jag på natten mellan lördag och söndag somnade på spikmattan (!) vid halv två, utan att ha ställt alarmet eller satt i mobilen i laddaren!
Det som räddade mig var att mamma var tvungen att åka från jobbet för att köra mig till tåget och ringde mig kvart i nio för att kontrollera att jag var redo... Och att min mobil faktisk fortfarande levde på ynka fyra procent!
Jag väcktes i alla fall där och då, så det blev bara att flyga upp, kasta ner sakerna i väskan och åka!
Men jag hann, fixade mig på tåget och söndagen flöt på kalasbra därefter.
Ibland gäller det verkligen att ha flyt...

 

Supercheersöndagen började med lagfrukost ute i Långedrag hos en av våra helt fantastiska lagmammor. En mysig förmiddag som förutom gofrulle innehöll stuntade, dräktprovning och soffprat inför tävlingen.

 

Sedan var det dags för Showcase Camp i Berghalla, först 2,5 timme med level 1-2 och sedan 2,5 timme med level 3-6. Lååång dag att vara tränare- men oerhört kul!
Vi tränare var uppdelade på olika stationer (gymnastik, dans, stunt, pyramid, hopp/ramsa) och så fick de fem lagen i hallen gå runt ett varv innan vi körde uppvisning för varandra. Detta för att peppa inför tävling och slänga in en superträning där alla lag kunde få del av alla tränares expertiser.
Kittycats körde för första gången någonsin inför så mycket folk och wow vad bra de körde! Det var någon mini-miss men ärligt talat tror vi det hade varit bra nog att ha på tävlingen! Wow!

 

Lagtröjorna hade kommit (vilket innebar högpitchade skrik från tjejerna haha) och alla andra tränare ville typ äta upp våra pluttisar- så söta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0