Kontraster

Såhär såg det ut i min, mammas och Eves gruppchatt förra veckan:

Lite kontraster mellan Åre och Falkenberg om man säger så! Ni kan ju själva gissa vilken bild som är tagen vart...
 
I Göteborg började det helt plötsligt snöa för drygt 2,5 vecka sedan och vi var riktigt förvånade. Jättemånga var överlyckliga, medan jag tillhör de som absolut älskar snö- i december!
Första dagarna i november är inte riktigt lämpligt tycker jag. Inte så mycket för själva snön, utan för den jäkla kylan! Helt plötsligt blev det jättekallt!
 
Men även om det händer att jag påpekar att jag saknar vädret i LA (för vem skulle inte göra det liksom?) så är det en liten bagatellsak, och mest ett intressant sidospår att det är såna kontraster i vårt avlånga land.

Slutligen får jag väl dock erkänna att jag förrförra helgen faktiskt tog årets första julmust. Jag kunde helt enkelt inte motstå den när jag såg den där hemma.

I december ska jag typ leva på julmust, glögg och te!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0