Turning a bad start

Så skönt ändå när man lyckas vända något dåligt till något riktigt bra.

Som bekant så har jag mer eller mindre alltid haft en tendens att somna sent och gå upp tidigt, vilket innebär något för få sömntimmar för min smak, men dessa timmar brukar i alla fall vara ypperliga. Jag sover som en prinsessa och vaknar typ aldrig.
Men igår kunde jag inte somna, no idea why. Kollade klockan vid 01.30, 02.30, 03.20 och 05.30- typ. Not good, och har ingen aning om varför.

Så jag var inte den piggaste och gladaste i morse, men jag och Kristin lyckades kötta vår C-uppsats som tusan (igen), varvade med nostalgiska låtar/klipp, avslutade tidigt och gav mig chans att igen hinna både slappa och ordna med nödvändigheter innan svåra jazzen. 

Håller bara tummarna för att det ska gå bra att somna ikväll- vill inte hamna i någon ond spiral.

 Förklaring: i poddar pratar de ofta på bra, men uppläsarna till ljudböcker har en tendens att dra ut på det, så testade att höja tempot.

Fördel nr 1- jag tappar inte fokus.
Fördel nr 2- en bok behöver inte ta 10-20 timmar att lyssna på.
Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0