Cafétorsdag

Torsdag var instuderingsdag och den spenderades i princip överallt förutom i skolan.


Först blev det ett besök på ortopedmottagningen på Mölndals Sjukhus. Läkaren ansåg inte att han kunde göra något för mina hand- och fotleder, vilket egentligen var det svar jag väntat mig, även om jag hoppades innerligt att det skulle varit annorlunda. Segt att gå i 4 månader och vänta på ett sånt resultat... Men det finns definitivt många som har det mycket värre än att de inte kan satsa på sin favoritidrott såklart...

Förutom den starten var det i alla fall en väldigt bra dag.
Lite effektivt grupparbete över Skype, några fixade ärenden och sedan hade jag och Kristin ett möte med en av våra kandidatuppsatshandledare på ett mysigt café i stan. Under mötet valde vi att kasta om vårt arbete rejält, så nu blir det en hel del extra arbete de närmsta veckorna, men förhoppningsvis resulterar det i ett arbete vi i maj är mycket mer nöjda med.

Med en timme att fördriva i stan blev det ett nytt café (hello Espresso House) och läsning, innan jag mötte upp Aron utanför Biopalatset.
Han hade nämligen lyckats få tag i biljetter till förhandsvisningen till storfilmen La La Land med Ryan Gosling & Emma Stone, och undrade om jag ville följa med. Ehm, yes of course! Filmen var riktigt bra och kommer med största sannolikhet ta hem en stor del av de 14 (!) Oscars den är nominerad till. Kul att världen uppskattar en classy, lite old-style musikal! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0