Pluggfokusvecka

Har man inte lagt ner tid på att plugga kursens första två månader får man köra extra i slutet inför tentan- right?!
Hehe... Det var ju inte tanken att knappt plugga tidigare under kursen- det glömdes bara bort. (null)
Drottningen av disciplin förra onsdagen...

Men! Viss bättring sedan i fredags i alla fall! (null)
Pluggproviant? Nödvändigt ibland.

Och efter en hel del om och men så hittade jag ena kursboken som ljudbok- med bara en pluggdag kvar...
Så hur löser man en 11,5 timmars bok på så kort tid? Dubbelt uppläsningstempo! 
(null)
Jag växlar dock mellan att tycka detta var brilliant och helt sjukt - för efteråt så känns hjärnan helt grillad och tankarna fortsätter i upspeed...
Mina kollegor har skrattat, skakat på huvudet och främst vidhållit att det var sjukt, hehe. 
Men jag tog mig igenom boken på 5,5h! OCH... så kom en enda ynka fråga från den på tentan....


(null)
Dagens tentahörna
(null)
Alltså say what? 
Hur dumt som helst ju! 
En av mina stora fördelar på tentor är min taktik- läsa igenom alla frågor, sedan börja med de jag kan rakt av, jobba mig igenom de tuffare och slutligen så igenom/fylla på alla svar tre gånger. Det brukar funka finfint och jag brukar tillhöra de som är färdiga allra först.
Så varför ska kursledarna bestämma att jag bara får se en del i taget och inte kan gå tillbaka när jag väl klickat mig vidare? Inte kunna gå tillbaka för att fylla på svaren och inte kunna fördela tiden utifrån vilka frågor jag tycker behöver mest tid på? 
Stort BLÄ tyckte jag om det...

Min styrka är dessutom sakinlärning- typ lära sig 500 korta svar att kunna rabbla upp utantill utan böckerna. Det gör jag väldigt mycket hellre än får ha tillgång till böckerna men ska svara på några enstaka riktigt långa frågor.
(null)

MEN, nu när tentan är inne så jag ska försöka bara släppa det hela och njuta. Allra, allra högst troligen så klarade jag nog den och dessutom läser jag kursen bara för mitt eget intresses skull, så skulle jag inte ha klarat den så påverkar det faktiskt ingenting alls.
Det är ju dock lättare sagt än gjort att släppa såhär bara några minuter efteråt, men snart känner jag mig fri som en fågel haha.
(null)
 
Sjukt passande att vi ska ha AW med jobbet på Strandbaden imon! Hallelujah! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0