It's all about DANCE

Men det har ni förmodligen märkt redan.
Jag dansar mest jazz men även balett, modernt och street. De kommande åren blir det bara mer, och jag verkligen längtar! Det finns inget annat sätt att utvecklas än att dansa, och det mycket. I sommar är det ju uppehåll både från skolan och kvällskursen, men jag har hittat två dansläger som jag är sjukt intresserad av! Streetworkshop i Varberg och Dansvecka i kära Falkhallen. Men det kostar ju! De kostar 1000 kr vardera, och höstens kommande kurs likså. Jag är 17 år, ska ta körkort nästa år. Även om jag jobbat två somrar samt i höstas har jag inte råd med allt jag vill. Det suger hårt!

 
My place here in this world

Några av er kanske vet det men detta har jag faktiskt hållit rätt tyst om, för jag har bara tänkt en del på det. Jag vet inte vad jag ska hitta på i framtiden, men nu på sista tiden har jag velat bli danslärare på fritiden. Typ ha det nu på gymnasiet och något år efter det. Ha någon eller några barngrupper. Man får undervisa i dans och man får så mycket tillbaka av barnen. Umgicks lite med några barn på uppvisningen och lärde dom vår dans, fast på deras nivå. Jag gillade det! Och jag tycker jag fick bra kontakt med dom. Några sa till och med att de önskade de fick mig som lärare om jag blir det! Så söta! Men jag är inte den mest erfarna dansaren så jag hade tänkt vänta nåt år innan jag anmäler mitt intresse. Innan det nu visade sig att två av de tre danslärarna försvinner till hösten, så massa grupper står utan lärare.

Hur sött är inte detta?


Duktiga tjejer!



Vad tycker ni? Go for it?

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0