Kinda irritating, so to speak

Klockan är fem över halv nio och jag hade kunnat stiga upp ungefär nu. I stället sitter jag i skolans datorsal och skriver på min bokrecension om Allt för min syster. Dansen idag var inställd, vilket betyder att jag har min första lektion halv tio och nästa/sista tjugo i tre. Underbart...

På tal om Allt för min syster- hur mycket får man ändra av en bok när man gör den till film egentligen?
Både boken och filmen är bra, riktigt bra, men den stora slutskillnaden stör mig. Fram till sista kapitlet stämmer i princip allt mellan bok och film, men i slutskedet kunde det varit två olika historier. Utan att avslöja för mycket kan jag säga att det skiljer så mycket att det skiljer på liv och död, vilket är en rätt dramatisk ändring.
Men jag kan också säga att jag gillar slutet i filmen bättre, alltså det ändrade slutet. det är mycket med troligt och även sorligare. Jag och Lollo satt och grät när vi såg det, men Ulrika bara satt och spanade efter den snygga storebrodern. Som vanligt då alltså.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0