Studenten i text

Dagen började tidigt, när klockan ringde redan 06.15.
Evelina var en ängel och hjälpte mig fixa iordning mig så jag skulle bli klar i tid.

Halv åtta var det champangefrukost och lite fotografering med klassen hemma hos Ida- mysigt värre!
I skolan blev det mer fotografering och umgås med lärarna/betygsutdelning.

Jag kan helt ärligt säga att jag är väldigt nöjd med mina betyg och vad jag lyckats prestera under dessa tre åren!
28 MVG och 2 VG innebär att det ger mig ett betygsvärde på 19,8 från start och 21,3 med meritpoängen, eftersom att ett mvg och ett vg måste räknas bort för de är utökade.
Det känns så skönt att helt ärligt känna mig fullt nöjd!

Sen var det lunch med lärarna och klassen på Harrys innan avslutningen inne i Falkhallen.
Musikerna var lika duktiga som de alltid är och jag kommer nog sakna att lyssna på dom- really good job!
Hela avslutningen hade riktigt bra stämning och visst kändes det smått sentimentalt att detta var den sista jag kommer ha.
Tanken på att skolan och allt den har inneburit är slut skulle mycket väl kunnat få mig att gråta, men de tårarna sparar jag till en annan dag.
Samtidigt som jag gärna hade genomlidigt alla jobbiga prov och inlämningar igen för en chans att få fortsätta ha det så bra och kul som jag har haft dessa åren så ser jag också fram emot alla valmöjligheter som väntar nu!

Känslan av att springa ut från Falkhallen, inför så himla mycket folk, var helt galen!
När man stod inne, väntade på sin tur och såg allt folk utanför så kunde man knappt förstå att det faktiskt var våran tur!
När man sen sprang ut, träffade alla nära och kära och blev överöst med kramar och blommor så kändes det så ofattbart samtidigt som man var så himla lycklig.
Det var verkligen jättekul att träffa alla- både de man "trodde"/hoppades skulle komma till en och de som blev en positiv överraskning!

Att åka på flaket var också en helt galen men så lycklig känsla!
Vid den tiden hade regnet börjat ösa ner, men det kvittade för allt kändes så obeskrivligt bra ändå!
Flaket är nog en av de saker med dagen som jag kommer minnas mest!

Därefter tog blev jag och Eve körda runt stan i min kusins cab (härlig känsla) innan det bar av hem för att duscha (dyblöt och frusen), byta klänning, fixa sig snabbt igen och förbereda allt hemma.
Vi hade ju förberett ett partytält ute i trädgården, men på grund av att det verkligen öste ner fick vi flytta in allt istället.

Firandet här hemma med familj, släkt, vänner till familjen och några av mina vänner var jättelyckat!
Härligt sällskap och supergod mat.
Familjen hade förberett en quiz om mig och haha vilka kul grejer som man nästan hade förträngt!
Presentöppning blev det också och jag vill ännu en gång tacka alla för allt fint jag fick!

Ett gött gäng kom hem till mig för lite förfest innan det bar av till den stora studentfesten på Grand.
Det dansades, shottades, skrattades, pratades och firades att vi sjukt nog har tagit studenten!

Så som ni kan förstå så var det en väldigt nöjd tjej som slocknade när morgonen nästan var här!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0