I could definately get used to this

Shoo alla fina läsare, äntligen har jag lite tid att skriva (såhär efter ett på natten..).
 
Filminspelningen gick super!
När jag kom till vårt base-camp med alla husvagnar så bar det direkt av till den med styling och smink, där även de andra skådisarna höll till.
Förutom att få fixat med kläder, smink och hår så lyssnades det på musik från Les Miserables och bondades.
 
Vid tio drog hela köret in till stan, där det blev uppriggat medan vi fick på oss myggorna.
Efter lite repetition, främst för att sätta exakta positioner, så var det dags för första tagningen, strax innan elva.
Efter att ha kört samma scen i typ 45 minuter (japp, det blir en hel del gånger, plus att man ska filma från olika vinklar) så var det wrap, så alltså hade allt gått mer än en timme snabbare än väntat- score!
 
Jag megagillar redan folket!
De andra skådisarna, Rikard, Arash och Lovisa, är störtsköna, och stylisten Anna-Maria och makeup-artisten Carolina är som unga små hönsmammor åt oss.
Varje gång regissören sa "bryt" så var någon framme hos mig och Lovisa med för att värma oss med filtar och massera oss, för de tyckte så synd om oss som gick runt där i strumpbyxor och jeansjacka.
De jag haft kontakt med i övriga teamet verkar schyssta och regissören Ronnie är supertrevlig.
Kort sagt så tycker jag det är synd att det bara blir denna helgen.
Visst passar det mitt superbusy schema bra, men detta folket hade jag gärna jobbat mer med!
Tänk då hur tajta de måste bli som har 15-20 inspelningsdagar.
 
Men först väntar som sagt morgondagen.
Och den blir låååång.
Jag ska faktiskt upp om 4,5 timme.... Wihoo!
Sleep mode- on!
(Det hjälper knappast att Eve har massa folk i köket, haha)
 
Bilder från filmens facebook-sida
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Så bra att Du tyckte att det var roligt och en upplevelse att få se hur en inspelning går till. Dagens inspelning blir säkert lika bra.

2013-04-21 @ 12:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0