Work hard for what you want

Förr när man letade efter något satt man med näsan begravd i böckerna.
Idag sitter man med näsna begravd i datorn.
Exakt det har jag gjort idag.
 
Igår hade äntligen ansökningsblanketterna till Balettakademien i Stockholms ettåriga danslinje kommit ut.
Just den utbildningen är den jag har siktat in mig mest på.
Ett år att testa på dansen på heltid, i Stockholm, på Balettakademien- perfekt!
Men då kom bakslaget- utbildningen är inte berättigad till studiemedel från CSN (man får inte ta studielån).
En startkostnad på 20000 plus ett år i Stockholm med hyra, mat och leva skulle troligen länsa mina besparingar, och troligen min chans till ett college-år i USA.
Är det verkligen värt det?
Om jag vet helt säkert att jag vill satsa- visst.
Men hela meningen var ju att det skulle bli ett roligt "testår".
Väldigt många svordomar yttrades vid denna upptäckten kan jag lova...
 
Idag är det muntrare miner.
Jag har sökt och sökt på så gott som alla Sveriges dansutbildningar och faktiskt lyckats hitta ett par folkhögskolor som verkar riktigt bra!
På folkhögskola är det ingen startavgift, och man får ta studielån. Mina kostnader skulle minska till troligen en femtedel, om inte mindre!
Dessutom bor man tillsammans och brukar få en väldigt bra gemenskap.
Mest intresserad just nu är jag av en ettårig utbildning i Linköping, som ändå är en stor studentstad.
 
Men sökandet går vidare, blaketter fylls i, personliga brev, betyg, referenser, CSN och så vidare...
En jäkla massa jobb och research, men förhoppningsvis är det värt det sen!
 
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Hoppas Du hittar något som passar och som Du fixar ekonomiskt.

2013-02-10 @ 16:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0