Hår, hår, hår

Så, nu kör vi lite update på gårdagen!

Jag hade sedan innan en tid bokad på Lindells för att fixa utväxten igen, men så i måndags började jag plötsligt fundera på om det inte var dags för en förändring.
Vid lunchtid igår kände jag mig säker på att jag ville göra något nytt, och först under cykelturen in till stan kände jag mig någorlunda säker på hur jag ville ha det.

Att gå från så megablond (plus min mörkblonda utväxt) till någon annan färg på ett snyggt sätt är inte lätt, utan oftast krävs det två tillfällen innan det blir bra.
Jag, Joanna och Martina satt ett hyfsat tag med färgkartorna för att de skulle kunna komma på en plan som kändes bra för mig.
Efter att ha blekt utväxten något, rödpigmenterat längderna ock slutligen blandat guldbrun och kopparbrun färg så lyckades Joanna få mitt kopparfärgade resultat.
Det var inget säkert kort men hon lyckades över även sin egen förväntan.
Min superduktiga vän!

Det är fortfarande ovant att se i spegeln, men jag gillar det skarpt!
Jag älskade mitt ultrablonda hår också, men utväxten var väldigt tydlig och dyr, plus att all blekning slet något otroligt på håret.
Förhoppningsvis ska mitt stackars tunna hår kunna växa till sig bättre nu.

Sen hamnar man faktiskt tyvärr i en viss kategori som ung, blond, dansare, tjejig tjej med tajta jeans och mycket färgglada kläder.
Folk har faktiskt sagt efter ett tag att "jag inte var alls som de trodde av att bara se på mig".
Det suger att man ska ha så förutfattade meningar!
Inget större problem för min del, verkligen inte, men nu i efterhand känns det ändå rätt bra att slippa börja skolan med samma förutsättningar som jag hade förra året på jobbet.
Jag menar, jag är ju fortfarande tjejig, snart cheerleader, har tajta jeans och färgglada tröjor.
Jag stämmer fortfarande väldigt mycket in på den stereotypen, även utan att folk ser mig och tänker att jag är en blåst och okunnig blondin.
Blondiner där ute som känner igen er- stå på er!

Men som sagt trivs jag i koppar (vilket jag även hade halva tvåan), och de positiva reaktionerna över mitt hår har fullkomligt haglat över mig- jättekul!!

Dock har jag insett att jag får tänka om en del när det gäller min garderob, haha.
För hårfärgen gör ju rätt mycket när det gäller vilka färger man passar i.
Jag får börja spana efter blått, lila och grönt, som framhäver den varma röda tonen i mitt hår.
För det är faktiskt aningen rödare än det ser ut på bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0