Spring Breakers

Gårdagens andra händelse var ju nattvisningen av Spring Breakers.
En film som jag mer eller mindre följt sedan inspelningen förra sommaren, genom huvudrollernas instagram.
En film jag sett jättemycket fram emot att se, men som tyvärr gjorde mig lite besviken.
Den var nämligen lite väl mycket.
Handlingen, tanken och skådespeleriet är allihopa bra, men anspelandet på fest, sex och droger blir lite överdrivet bitvis.

Filmens stora höjdpunkt var helt klart James Franco!
Man är van vid att se honom i seriösa rollfigurer, och så kommer han här, oigenkännlig, och spelar drugdealer, gangster, megacreep.
Och han gör det så bra!
Man kan nästan se filmen endast för att se hans rollprestation.
Och så kan jag garantera att de fd Disney-tjejerna verkligen går in för att bli av med sin Disney-stämpel, vissa mer än andra.

Men jag tycker ni kan ta och se den, för dålig var den verkligen inte.
Den levde bara inte upp till mina höga förväntningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0