Musikalaudition i Bjärnum

Vi körde med marginal, och tur var väl det!
Vi körde nämligen fel!
Usch, sen blev det en kamp mot klockan med hjälp av olika gps-er på mobilen och assistans via telefon från Klaras pappa.
Istället för att komma fram tjugo över åtta vi framme fem i nio-phew!!

Först var det en genomgång med alla lärare och sen fick vi se delar av de nuvarande elevernas vårshow. G-r-y-m-t!!
Och väldigt bra att man fick se resultat på vad ett år på skolan leder till!

Vi delades in i grupper, jag och Ida i samma och Klara i en annan.
Först ut för oss var dansprovet-vilket kändes otroligt skönt för mig!
Det var ett par timmar långt och jag kände att det verkligen gick klockrent för mig- vilket jag sen fick höra en hel del. Något helt otroligt skönt och en riktigt bra start på dagen!

Nästa prov var min lilla fasa- sångprovet.
Under uppsjungningen med en av elever precis innan kändes det urkasst och jag trodde det skulle gå åt skogen.
Inne i aulan fanns pianisten, en som filmade och fyra lärare- och det gick klart över förväntan! Jag kan kalla mig nöjd!
I samma veva var det även en liten intervju- men där fanns ju inte så mycket att lyckas eller misslyckas med.

Sist ut var teaterprovet i grupp och monologen.
Framför allt monologen kändes väldigt bra och juryn var positiv!
Jag fick skrika och skälla lite, haha.

På vägen hem blev det en bra mycket snabbare resa, haha.
Nu är vi framme hos Klara där jag ska sova över. Mysigt!
Dock lär ingen av oss vara så pigga, nu när man slappnar av så känner man både av huvudvärken och hur slut man är kropp och huvud!
Och min "cocktail" av resorb, energidricka och mediciner har slutat verka, hehe...

 


Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Skönt att dagen blev så lyckad och att Du orkade med allt.

2013-05-25 @ 22:29:59
Postat av: Mamma

Allt för spänningen.... tur att Ni kom i tid och att dagen blev så lyckad. :)

2013-05-27 @ 06:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0