You better run

Löpning har aldrig varit min grej!
Jag brukar ge det en försöksomgång om året, men lägger av efter tredje gången.
Johanna lockade ju ut mig på en hel mil mitt i natten i januari, men för det belönades jag med en överbelastningsskada som jag fortfarande kan känna av...
 
Men så var vi ett gäng i klassen som fick för oss att anmäla oss till Vårruset den 12e maj, och exakt en månad innan start så gav jag mig ut på en första runda. Två veckor har gått och jag har slagit mitt rekord i antal löpturer per år, haha.
I lördags kom jag under halvtimmen på 5 kilometer, och visst är det alltid kul att känna att man blir bättre! Ingen topprestation för fem öre, men framsteg för mig.
Dessutom är ju vädret och naturen helt perfekta för löpturer just nu!
 

Av en slump så kom jag över Martina Haags vinterprat, som handlar just om löpning. Det har en riktig feelgood-känsla och är definitivt värt att lyssna på, vare sig man är en som brukar springa eller ej. Klicka här!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Ta det nu bara försiktigt så inte samma sak händer som det gjorde i vintras.

2014-04-29 @ 21:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0