CSC2k14 Dag Tre

Denna dag vet ni redan det mesta om, men visst hände det mer än att jag var på akuten.

Alla hade betydligt svårare att ta sig upp ut sängen. Det är med hatkärlek på såna här läger när man har fruktansvärd träningsvärk och vet att halva lägret återstår.
På schemat stod uppvärming, dans, tumbling, pyramider, tiktoks, trick&vighet, Buddy coach-tid och tävlingar utefter temat Wild Out.
Det var på grund av det temat som vi enhetligt var klädda i våra Cougars-kläder denna dag.

Vi kom ju som sagt inte så långt på dagens schema innan det blev destination akuten för min del och sedan kom vi tillbaka precis till tävlingarna var slut och det var dags att äta grillat. Kan lova att det satt väldigt bra efter att ha gått tio timmar utan varken mat eller vatten!

De flesta spenderade kvällen på badhuset där det såklart stuntades i vattnet och byggdes pyramider.
Jag, Astrid och Anja stannade dock i hallen. De skulle nämligen ha privatlektioner i gympa med varsin instruktör. Jag och Anja hade egentligen bokat upp oss tillsammans på två lektioner, så vi skulle få tips både från Carl och Constantin. Fy vad surt det är att jag skadade mig före vi skulle haft våra privatlektioner- man såg hur mycket folk utvecklades och jag såg fram emot det så mycket!
Men men, Anja och Astrid kämpade på med sin gympa medan jag filmade och "minglade" runt nere i hallen. Över en dag hade jag plötsligt blivit den mest välkända deltagaren på lägret (totally not worth it!) så det var många både deltagare, personal och instruktörer som ville höra hur det hade gått med mig och önska mig lycka till. Jag hade gått från helt groggy till speedad och det var så skönt att äntligen vara uppe på benen igen och prata med folk!

En av favoritgrejerna med träningsläger är definitivt kvällshänget! Man träffar lagkamraterna flera timmar i veckan men det är inte alls lika ofta man bara umgås. Jag, Anja och Amelie låg länge denna kvällen på våra luftmadrasser och pratade om allt möjligt innan vi somnade- hur mysigt som helst!


PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Visst blev det en hel del positivt med lägret, vilket man förstår när man läst inlägget här.

2014-08-13 @ 22:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0