Kondition och proteinbars

Idag efter skolan åkte jag till Fysiken och körde lite kondition. På crosstrainern såklart, eftersom jag inte får springa på grund av höften.
Jag är stolt över att jag och Johanna sprang en mil den där natten i början av januari, men jag har verkligen fått bita i det sura äpplet...
Jag hoppas verkligen på ett positivt sjukgymnastbesök på torsdag! 
 
Kondition är superviktigt för alla att träna, även om många av oss tycker att det suger... Hjärtat är ju kroppens viktigaste muskel och behöver tränas minst lika mycket som övriga muskler.
Jag har väl aldrig haft riktigt dålig kondis men inte heller utstickande bra.
Jag tycker det är sååå tråkigt att träna, men nu har jag hittat motivationen i att det underlättar cheerleadingen väldigt mycket! 
Jag kör för tillfället intervaller i 30-60 minuter och svetten rinner.
 
Jag kan stoltsera med att jag är väldigt duktig på att ha med mig något mellis att äta efter jag tränat, eftersom det tar sån tid innan jag kommer hem, men idag glömde jag den i kylen i skolan. 
Då fick jag passa på att testa en av barerna som säljs på Fysiken- Swebar Kanelbulle.
Jag hade hört väldigt bra om den och den var ingen besvikelse, men inte heller någon wow-upplevelse. Kul med bitar av crunch!

Jag slängde faktiskt ihop en plåt hemmagjorda bars till mig och Evelina.
Fördelen med att göra egna är att man har full koll på vad de innehåller och slipper konstiga ämnen som konserveringsmedel.
Denna satsen innehöll bland annat vaniljprotein, jordnötssmör, kanel, havregryn, torkad frukt och olika fröer.
Det går att experimentera sig fram hur mycket man vill, så det kan jag rekommendera er som vill ha ett gott men nyttigt snack mellan måltiderna.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0