Göteborg Tur&Retur Part 1

Igår efter jobbet tog jag en tripp upp till kära götet för att spana på en lägenhet i närheten av skolan. Lägenhetsmarknaden i Göteborg är helt hopplös! Mina 1,5 års kötid räcker bara till ett enkelrum i studentkorridor, med delat kök och dusch. Jag är inte så sugen på det så jag ägnar varje rast och väldigt mycket fritid åt att ständigt kolla uppdateringarna på sajter som Boplats, SGS och andrahand.se.
Jag börjar bli rätt trött på det och önskar att det bara ville ta och lösa sig så jag kan slappna av och se fram emot hösten.
Uppsatsen om varför jag vill tillbaka till Göteborg kan vi ta en annan gång, men jag är verkligen trött på att pendla och låta såpass mycket av min tid spenderas på ett tåg. Jag känner att jag inte får något riktigt liv i varken Göteborg eller Falkenberg utan lite halvt i båda och en jäkla massa flängandes fram och tillbaka. Jag vill ta vara på min studietid och inte se tillbaka på mina studentdagar och tänka att jag mest for fram och tillbaka. 
Kan ju flika in att när jag bodde i Lindome så var det i princip som att pendla, så ska det bli nu så får det i alla fall vara rimligt centralt.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0