Premiären av Svart Kung

Jag mötte uppe Johanna i stan och överraskade henne med att hon skulle få hänga med mig och skådisarna, som min "plus one". Alltid kul att överraska folk! 
Jag hade även hela familjen plus ett helt gäng kompisar bland publiken, som jag om jag hade kunnat såklart hade velat ha jämte mig allihopa. Är jättetacksam att de ville komma! 

Vi började med en liten skådissamling med info och mingel.
Falkhallen var fylld till bredden av 1600 pers och vi fick lyxigt nog sitta på reserverade platser längst fram.
Efter lite teknikstrul drog filmen äntligen igång och oj vad spännande det var att se manuset bli verklighet! Jag blev positivt överraskad av helhetsresultatet. Både proffsigt och känslomässigt starkt- en reaktion jag hört att många andra håller med om!
Trots att jag visste exakt vad som skulle hända så fick jag verkligen kämpa för att hålla tårarna borta.
Dessutom visas miljöerna i Falkenberg från sin allra bästa sida och lär troligen locka hit ännu mer folk till somrarna.
Att manus baserats på berättelser från ungdomar i Falkenberg märks- högstadiebiten av filmen är som en handbok över hur vi levde, med strandfesterna, grupptrycken, kriminaliteten och lätttillgängligheterna till droger. Även om jag personligen inte hållit på med sån skit så har den funnits närvarande.
 
Att se sig själv (i platinablond version) på vita duken kändes surrealistiskt och jättekul, även om det bara rörde sig om någon minut. Det var ju främst erfarenhetena av en riktig filmaudition och sedan en riktig filminspelning som jag värderade, men visst var det riktigt kul att se sig själv! Observera att min roll var så långt ifrån mig i verkligheten som man kan komma, haha.
 
Efter filmen fick alla skådisar komma upp på scenen och ta emot applåder av dessa 1600 personer, vilket också var mäktigt. Efter en paus blev det intervjuer, bloopers, behind-the-scenes m.m.
 
Nu är detta äventyr mer eller mindre slut och jag är glad över att ha en sån erfarenhet att bära med mig!
Detta hade jag aldrig kunnat tro när jag råkade träffa filmfolket på ett möte i Falkhallen förra året och de övertalade mig att i alla fall komma förbi på audition.
Något som i och för sig ofta hänt mig- att jag spontant gett mig in i något projekt som sedan visat sig ge mig jättemycket. 
Så mitt råd till er alla är att VÅGA CHANSA. Ni kan bara vinna på det!
 
Slutligen vill jag hylla alla som varit inblandade i projektet, men främst de tre stora stöttepelarna Ronnie Brolin, Maria Brolin och Jenny Larsson!
 
Filmen kommer ut på bio och dvd i höst (ser det ut som) och är man falkenbergare är den ett måste att se, men jag tycker faktiskt den var så bra att även ni andra bör lägga den på minnet!
 







PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0