Nästa projekt: Nallesjukhuset

Igår var det kombinerad utbildningskväll och kick-off för Nallesjukhuset Göteborg.
Sedan jag hörde talas om organisationen har jag varit smått avis på läkarstudenterna, så när de nu efterfrågade ett gäng fysioterapeutstudenter hoppade jag snabbt som attan på!
Jag lyckades också få med mig Linda, Josefine och Johanna från klassen, så vi är ett otroligt bra gäng som nu ska ha en fysioterapi-station när 140 förskolebarn kommer till Sahlgrenska för Stornallesjukhus en dag i början av november.
Nallesjukhuset är ett sätt att introducera barnen för sjukvården på ett avskrämmande sätt- och det verkar hur roligt som helst! Taggad, taggad, taggad!
 
Nallesjukhuset ligger under IFMSA (International Federation of Medical Students' Associations) som på olika sätt idiellt jobbar med hälsofrämjande projekt världen över.
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Så trevligt detta verkar. Passar Dej perfekt att göra något gott för de små liven.

2014-10-16 @ 12:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0