Calcaneusapofysit och Vocal Cord Disfunction

Barnkursen är -tyvärr- en riktig kortiskurs på 1,5 vecka, så idag avslutade vi med att redovisa våra grupparbeten om olika sjukdomar och tillstånd.
De komplicerade namnen i rubriken var två av dagens ämnen och även två diagnoser som finns i min journal.
Calcaneusapofysit som är en överbelastningssmärta i hälen försvann för många år sedan med inlägg, men VCD (som jag kallar "tvärtom-astma" för det är väldigt likt men man har problem att andas in istället för astmatikernas utandningsproblematik) känner jag fortfarande av då och då. Därför ska jag till läkaren nästa vecka så jag får ett läkarintyg för min medicin och får använda den på Worlds utan att misstänkas för doping.
"Vanligast bland mycket idrottsaktiva barn 9-15 år, framför allt inom fotboll och gymnastik"// 12-åriga gymnasten och fotbollsspelaren. Haha jag var visst ett riktigt typexempel.
Typexemplet för VCD är överambitiösa tonårstjejer som sätter mycket press på sig själva, så jag antar att 16-åriga jag passade in väldigt bra även på den beskrivningen.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0