#COUGARSiUSA Worlds2015 Day9

Första dagen på All Star Worlds för vår del innebar semifinal. 
Vi skulle tävla tidigt så vi gick upp redan sex för att fixa hår och smink. Sedan åkte vi till arenan halv nio.
Vi började med att värma upp alla stunt utomhus på en fotbollsplan för man hade bara 12 minuter på uppvärmningsmattan och de ville vi ägna åt gymnastik. Allt gick mycket snabbare än i Sverige, där alla lag förtränar innan tävlingen ens börjar. Här förtränade man bara tio minuter innan man skulle in på tävlingsmattan.
Jag personligen var mest nervös inför min gymnastik pga mina skador och smärtor, men jag är väldigt glad att vi här i USA tävlar på spring floor (golv med studs i). Dels blir gymnastiken högre (= bättre) och dels är det mycket skonsammare.
Självklart kändes det ganska nervöst men mest otroligt taggande! Och smått overkligt att få gå upp och köra med den berömda skärmen med jordgloben bakom sig. 
Vi satte inte programmet klockrent utan hade ett bygg som föll i slutet och lite småmissar här och var, men överlag gick det väldigt bra! Stackars Filippa slog i näsan mot någons axel efter mindre än halva programmet och fullföljde det blödandes- starkt! 
Vi stannade kvar en liten stund och tittade på det andra svenska laget, Envy från Malmö, innan vi åkte tillbaka till hotellet. 
25 lag skulle gå vidare till finalen och för att inte USA ska uppta alla dom platserna så har de ett begränsat antal platser, vilket underlättar för internationella lag. Vi kvalade vidare till morgondagens final! 


Lagen som kvalat vidare till final (i bokstavsordning, ej poäng).

Vi var tillbaka redan vid lunch så de allra flesta passade på att shoppa hela eftermiddagen. Jag hade satt köpstopp på mig själv och stannade på hotellet för att plugga (för första gången på hela resan, hehe). Filippa skulle också plugga så vi körde gemensam studysession på mitt rum, vilket såklart ledde till att det inte direkt blev 100% effektivt plugg hela tiden.

När de andra kom tillbaka var vi ett gäng som åkte till arenan för att kolla på finalerna av Large Coed och Large All Girl. Det är de populäraste klasserna med många kända lag, så de finalerna hålls på en utomhusarena. Det var fullsatt och riktigt mäktigt att se! Publiken hängav sig verkligen åt vad som skedde på mattan och stämningen var fantastisk.
Men så hände något tråkigt. Laget jag sett fram absolut mest emot att se live, Top Gun Large Coed, hann bara köra 30 sekunder innan musiken plötsligt stängdes av och vårdpersonal rusade upp på mattan. En kille hade landat illa i sin gymnastik och bröt båda fotlederna! 
Många i publiken var helt förstörda eftersom detta är ett av de absoluta topplagen i världen, men de fick chansen att sätta in en reserv och köra igen sist av alla. Tyvärr var vi tvungna att åka elva eftersom vi skulle tävla dagen efter, så vi missade de fem sista lagen- vilket får mig att gråta en del inombords...
Vi fick i alla fall avsluta vår kväll med att se All Girl-laget Cheer Extreme Senior Elite, som också är ett av de mest kända topplagen och satte sitt program amazing! 
Utomhusarena och pretzel- väldigt amerikansk feeling.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0