Photography Final

Planering, kaos, kaos och... ett lyckat slutresultat.
 
Inför mitt slutprojekt i fotografi var den ursprunliga planen att samla en stuntgrupp och använda samma 4 personer, i samma kläder med 10 olika backgrunder av vacker natur. Jag spanade in utsiktsplatser, någon park, strand osv, men fick inse att det skulle ta timmar att åka mellan alla platser och det skulle vara svårt att sälja till mina modeller.
Det hade varit planerat sedan länge att hela laget skulle spendera denna söndag i Malibu för lagfotografier inför att vi ska försöka skaffa sponsorer till vårens tävlingar (hoppas, hoppas, hoppas på Nationals i Florida!). Perfekt tänkte jag- vi kommer redan vara på plats i vackra Malibu, vara stylade och det är dagen innan min deadline. Så jag frågade runt och fick ihop en tjej på varje stuntposition till att ställa upp på 10 extra strandfoton.
 
Så kom lördag kväll.
1. Två av mina fyra modeller hade hoppat av laget
2. De andra två var sjuka
3. Klockan 23.00 fick vi beskedet att vi skjuter upp Malibu pga alla inte fått dräkter ännu och istället fotar det som behövs på campus området.
Oj oj, vad jag var på dåligt humör igår kväll... Besviken över att planen jag lagt mycket tid och energi på gått i stöpet och förtvivlad över vad jag skulle kunna komma på för nytt koncept på ett par timmar. Hade vi vetat tidigare att Malibu inte skulle bli av hade jag liksom kunnat försöka få med mig några stycken till Malibu eller någon annan av LA's alla fina stränder tidigare i veckan. Det fanns ju inte en chans att folk friviliigt skulle åka till Malibu, 4 mil bort, endast för mina 10 foton- framför allt inte dagen innan Finals Week.
 
Folk både hemifrån och här peppade mig med att mitt slutprojekt nog allt skulle bli lyckat ändå och innerst inne visste jag det också, men just i den stunden behövde jag få uttrycka min besvikelse och förtvivlan.
Jag lyckades få tre personer ur min egna stuntgrupp- Chrissy, Cori och Faith- samt Chelsey att ta min plats. Vissa foton var specifikt planerade för stranden så vi fick tänka om lite grann, men huvudsakligen blev det samma foton fast med Oviatt Library som bakgrund. Inte så pjåkigt det heller! Man tar det nästan för givet när man går förbi varje dag.
 
Här är mitt slutprojekt i fotokursen. Jag valde att kalla det Stunt Group- The Ultimate Group Dynamic, för det är ju faktiskt det en byggrupp är.
 
PUSS
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det blev ju kanon! :)

Svar: Tackar :)
Hold your dreams

2015-12-07 @ 06:18:27
Postat av: Mari-Anne

Fina bilder som Du säkert är nöjd med. Kul att pratas vid i går kväll. Synd bara att det inte var bra mottagning men det fixades ju ändå.

Svar: Tack så mycket!
Ja, det var mycket trevligt! Och ljudet var det ju som tur var inget fel på.
Hold your dreams

2015-12-07 @ 22:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0