Östra Sjukhuset

Jajamensan, där ska jag spendera den närmsta månaden. På Strokeenheten för att vara mer exakt.
Inriktningen för praktiken i termin 4 är neuro, så de allra flesta sysslar med stroke- som är den tredje vanligaste dödsorsaken i Sverige (efter hjärt-kärlsjukdom och cancer)! 

Jag hade min första dag igår så hittills har det varit mycket info och svansa efter handledaren, men idag höll jag i en balans- och koordinationsundersökning. Min handledare trivs jag superbra med hittills och det är en av de absolut viktigaste faktorerna för en lyckad och lärorik praktik! Jag har egentligen två handledare men den andra har typiskt nog varit sjuk dessa två dagar.

På tal om sjukdom så är jag på bättringsvägen. Jag har inga smittbara symtom som hosta eller snuva länge (då hade jag såklart inte varit på sjukhuset) men orken är fortfarande inte där. All energi jag har går åt att klara av dagen och sedan när jag kommer hem så kraschar jag av huvudvärk och yrsel. Inte bra- jag vet- but what to do?
Har bara varit med och stuntat på de senaste två träningarna för det är samma där- vid mer ansträngning bultar tinningarna och rummet börjar snurra.
Gaaaah vad segt det är att vara varken frisk eller sjuk!!!
Jag ska bara hålla ut till helgen och sedan tänker jag inte lyfta mig alls från sofforna. (vår och Veronikas)...


PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Krya på Dej. Kramar.

2015-02-18 @ 11:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0