Folkuniversitetsuppvisningar 2015

Förra helgen var det uppvisningshelg med Folkuniversitetet. 
Sjätte året i rad för min del.
- 5 år som dansare
- 2 år som barndansassistent
- 3 år som danslärare.
Detta kan ha varit mitt sista år, men oavsett hur det blir så kommer Folkuniversitetet i Falkenberg alltid ha en speciell plats i mitt hjärta! 

Det var en riktigt lyckad uppvisningshelg! 
Allt fungerade jättebra mellan oss lärare (jag, Helena, Malin och Rececca- alla sådana jag dansat med tidigare) och vi höftade ihop en liten lärarkoreografi till Rhythm of the Night i Moulin Rouge som avslutningsnummer.
Alla elever var jätteduktiga och jag är så oerhört stolt över mina två grupper! 
Minstingarna var supergulliga när de dansade runt med färggranna sjalar till Prins Ali från Aladdin och de lite äldre barnen imponerade i sin akrobatiska koreografi till Katy Perrys Walking on Air.

Framför allt var det sådär härlig stämning som det alltid är när vi umgås hundratals dansare i Falkhallen en hel helg! 






Småttingarna fick måla för att ha något att göra backstage, vilket resulterade i ett antal Frozen-teckningar till mig.
Blev bortskämd av gulliga elever, min assistent och min chef! 
Min assistent Felicia gav mig en jättepassande present och ett långt personligt, supergulliga brev om vår tid tillsammans med pluttisarna. Sådär så att man blir varm i hjärtat och nästan känner tårarna i ögonvrån! 

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Förstår att Du känner Dej nöjd men Du har ju också lagt ner många timmar på detta.Något att stoppa in i minnenas arkiv, och plocka fram vid speciella tillfällen.

2015-05-15 @ 17:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0