Förra veckans höjdpunkter

Egentligen skrev jag detta i söndags men jag och den nya bloggappen är ju inte bästa vänner, framför allt inte när ett gäng bilder ska laddas upp... Anyway:

Onsdag:
Träffade Ulle för en trevlig sushi-dejt med en massa snack om ditt och datt. Framför allt efter henens termin i Sydkorea och mitt år i USA så fanns det extra mycket spännande att prata om!

Fredag:
Härlig weekendfeeling på jobbet, som förstärktes av detta.

Precis när jag kom hem från jobbet började mamma och pappas gäster anlända, men jag drog mig undan lite för att ta det lugnt och fräscha till mig. Sedan joinade jag och Eve deras förfest innan hela stora gänget på 20 pers begav sig in till stan för grillbuffé på Bratt- mums!

Sedan mötte jag upp Pelle och Alice för att dra oss vidare till Rådhustorget, där det blev ett gäng drinkar och en väldigt trevlig kväll! Det var dock tur att vi satt under tack på uteserveringen, för det började regna rejält in på småtimmarna!

Lördag:
Jag hade trott att dagsfesten i stan skulle bli en av sommarens stora händelser och locka en massa folk, men ack så fel jag hade... Inte mycket folk alls hade samlats för att se konserterna men både I Am Nova och Norlie & KKV levererade riktigt bra show ändå! Framför allt de riktigt välkända låtarna som Din idiot, Ingen annan rör mig som du och Där jag hänger min hatt genererade riktigt bra feeling i den nästan pinsamt lilla publiken- trots en regnskur mitt i spektaklet.

Lördag kväll spenderades efter en liten förfest hos Lollo & David oväntat nog på en dansfest. Ja, dans som i bugg alltså! En av de få dansstilar jag inte är så van vid så det var med skräckblandad förtjusning jag hängde på.
MEN det var verkligen jättekul! De andra hade typ allihopa tagit i alla fall någon enstaka buggkurs men jag klarade mig rätt bra på att vara allmänt dansant och det var kul att dansa med folk som hade bättre koll på vad de gör än de där hemska buggtillfällena i skolan.

Söndag:
Inför min flytt tillbaka till Göteborg var det obligatoriskt med ett besök på Gekås och korsande scheman tvingade mig och mamma att åka en söndag i augusti. En massa folk men om man parkerade vagnen på varje avdelning och plockade på sig saker utan den så gick det i alla fall bättre att ta sig fram.

Aj aj vad det svider, men det allra mesta var ju trots allt nödvändiga saker.

Självklart så toppar Me before you/Livet efter dig och uppföljaren After you/Arvet efter dig listan.
De står överst på min långa personliga läslista! Fast på engelska såklart- enligt mig är orginalspråket att föredra så gott det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0