Första flyttlasset

Förra veckan var det dags för det första och största flyttlasset upp till(baka till) Göteborg. Jag hade som tur var fått godkänt med komp från jobbet från klockan ett, så vi slapp komma iväg jättesent. Mamma och pappa hade varit gulliga nog att hämta min säng hos mormor & morfar och lyfta in all min packning i bilen/släpet, så när jag kom hem var det bara att hoppa in i bilen och åka.

Vi var framme i Olofshöjd 15.15 och åkte därifrån vid 18 prick- så jäklar vad bra det flöt på!
Förra flytten innebar 5 härliga (...) trappor, men denna gång behövde vi bara lyfta grejerna nerför två små asfalterade sluttningar och sedan rakt in i lägenheten på markplan. Hallelujah!
Efter allt var inburet så monterade mamma och pappa ihop saker medan jag började packa upp. Lite småsaker blev kvar i sina lådor men det kommer gå supersmidigt nästa gång jag är där. Lägenheten var delvis möblerad så vi slapp det mesta jobbiga som tur var.

Allt jag kan komma att tänka på med denna lägenhet känns toppen!
Att jag lyckades hamna i Johanneberg igen.
Att jag hittade en etta i Olofshöjd som inte låg på källarplan.
Att jag äntligen har en "ordentlig" lägenhet med allt det innebär.
Att jag går in på markplan men har skarp sluttning utanför mina fönster så därifrån känns det som jag snarare är uppe på tionde våning (och ingen kan stå utanför och kolla in).

Vilken tur jag har att mamma och pappa ställt upp på alla mina flytter fram och tillbaka! Annars hade det varit svårt att få ihop!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Puss på Dig! <3

2016-08-17 @ 14:17:19
Postat av: mormor

Ja det är gott när det finns hjälp att tillgå, självklart hjälper föräldrarna till om de bara kan. Nu hade dom ju till och med semester.

2016-08-18 @ 13:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0