4th of July

Såhär på USA's nationaldag och drygt en månad sedan jag lämnade staterna (crazy!) kan vi passa på att blicka tillbaka lite.

För det första så får jag nog vara klyschig nog att säga att jag saknar vädret väldigt mycket, haha. Där tog jag vädret för givet och utnyttjade det inte lika mycket som jag borde. Lagom tills vi skulle åka hem så var det värmebölja i Sverige och man tänkte att det var perfekt väder att komma hem till och vänja sig gradvis vid det svenska klimatet igen, men den slutade när vi kom hem och numera har det varit mer av det väder vi är vana vid här. Förra veckan när jag cyklade hem i regn flera dagar i rad och det vissa dagar regnade igenom regnkläderna så saknade jag Los Angeles klimat väldigt mycket om man säger så.

Men utöver den smått uppenbara faktorn så får jag ofta frågan om vad som var bäst med min vistelse och jag har funderat lite.
Utan någon inbördes ordning kommer var nog mina höjdpunkter:
- surfa
- inspelningen av Ellen DeGeneres show
- mina vänner i CSUN Cheer som jag verkligen kommer sakna
- väldigt intressanta kurser med toppenlärare
- se Las Vegas
- Alcatraz
- fest på en stor yatch
- Universal & Six Flags
- se New York uppifrån på Top of the Rock
- hike hela vägen upp bakom Hollywood-skylten
- se Wicked på Broadway
... Och så får jag nog även klämma in att se och träffa kändisar. Inget livsviktigt att uppleva men känns ändå smått overkligt och något som är svårt att uppleva på samma sätt på andra platser än Los Angeles.

Som jag säkert nämnt tidigare (eller i alla fall diskuterat personligen med många) så kände jag mig väldigt redo att åka hem. Ett år var lagom tid att hinna uppleva det mesta man ville och jag saknade mycket vardagssaker här hemma- familj, vänner, GCO, eget boende med mera.
Vi får väl se hur det känns i oktober när det är grått här och vardagen åter igen blivit rutin, men Los Angeles och USA finns ju trots allt kvar om man vill återvända- på kort eller lång tid.
Just nu är jag i alla fall evigt tacksam över mitt år i staterna och stolt över mig själv som såg till att detta som jag drömt så länge om faktiskt blev av!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du gjorde helt rätt som förverkligade din dröm annars hade du för alltid ångrat Dig.

2016-07-05 @ 06:44:06
Postat av: mormor

Ja, visst blev det ett fantastiskt år för Dej, inte minst när Du fick besök från Pelle Molins väg. Njut och minns allt det roliga.

2016-07-06 @ 10:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0