Fullspäckad lördag

När morfar fyllde år i mars jobbade Eve i Branäs och resten av familjen hälsade på mig i USA. Därför firade vi istället hans födelsedag på dagen 4 månader senare- av en slump. Det inledde med lunch på Göstas Café i Steninge. Det stället är superhärligt, både matmässigt och gällande läget med den fina utsikten!

En stund senare körde vi tillbaka mot Falkenberg. Nästa stopp blev Laxbutikens glassbuffé, som påminde om FroYo-ställen med en massa toppings. Dock fanns för dagen tyvärr inga frukter och min favvotopping från USA misstänkte jag redan från början skulle vara ovanlig här- nämligen bitar av cookie dough. Får se om jag hittar något ställe i Göteborg i höst som har det!
Det var såklart mycket gott ändå men man var fortfarande rejält mätt så man fick pressa i sig haha.

Därefter skulle pappa och morfar på FFF-matchen så jag, mamma, mormor och Eve njöt av de fina vädret tillsammans ett par timmar. Eller nja, jag var den enda som satt i solen medan de andra tog flyt i skuggan denna varma dag, haha.
Sedan blev det grillat (vilken ätardag) på uteplatsen innan jag någon gång efter nio begav mig till kvällens andra planer.

Jag bytte en uteplats mot en annan genom att cykla hem till Joanna där ett härligt gäng fanns för trevligt häng en bit in på småtimmarna. Dagen därpå skulle Joanna och Karl tillbaka till Karlstad men det dröjer som tur är inte länge innan de är tillbaka på bästkusten!

En fullspäckad men riktigt underbar dag med många av mina mest nära & kära!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0