Me Before You

Igår åkte jag och Alice till Varberg för att se årets - enligt mig - kanske mest efterlängtade film.
Jag har haft boken på min läslista i över ett år pga alla lovord, dock utan att det blivit av att jag läst den. När filmen började marknadsföras som tusan för 2 månader sedan kände jag igen den och blev direkt supertaggad på att se den. Sen skadar det ju knappast att de plockat kvinnliga huvudrollen från Game of Thrones och manliga från Hunger Games, haha.
Risken med att vara så taggad på att se något är ju dock att det inte lever upp till förväntningarna och man blir besviken...

En av de sämsta översättningar av titlar jag sett... Spoiler much?

 

MEN...
Filmen levde upp till mina höga förväntningar och mer därtill!
Kan man vara kär i en film? Inte i skådespelaren utan i själva filmen?
Jag var i alla fall helt tagen och hade velat se den redan idag igen!
Grät ett antal gånger och inte lite heller, så man såg ut som ett vrak när man lämnade biografen, men som tur var såg de flesta likadana ut.
Vissa personer (t.ex. *host* mamma *host*) vägrar att ens se filmer de hört ska vara sorliga men det tycker jag är en dum inställning för då missar man även allt det oerhört vackra! Så mitt råd är att se den!
Jag lär garanterat se den flera gånger om och sno boken från Eve så hon är klar med den!

Och det var massor med fin musik, bland annat från Ed Sheeran, Imagine Dragons och denna från X Ambassadors.
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0