Big West qualifiers

Det blev faktiskt en basketmatch till - min första på bortaplan.
Som jag nämnt tidigare skulle tjejerna kvala till Big West turneringen (Kalifornien + Hawaii om jag inte minns fel) och första kvalmatchen gick ikväll i Anaheim, 10 mil bort.

Just denna veckan passade det inte mig egentligen så bra att lägga en massa tid på basketmatcher timmar bort, men detsamma gällde halva laget så jag offrade mig och ställde upp ändå. 
Misstro mig inte- det är alltid kul med cheerleading och självklart extra kul att få åka iväg till en arena i en annan stad, men jag missade 2,5 timmes social psykologi, som jag har tenta i nästa vecka...

Men men, bussresa med laget är alltid kul och en speciell stämning! 
De 10 milen tog med LAs fina eftermiddagstrafik dryga två timmar, så vi åkte redan fem för en match som började 20.30.
Arenan på California State University Irvine var större än vår Matadome, men det blev ingen jätterolig upplevelse.
Istället för att stå, hoppa och allt möjligt som vi vanligtvis gör vid sidlinjen så fick vi heja... sittandes! Det var definitivt annorlunda och kanske lite småroligt, men väldans obekvämt efter ett tag (pensionärsvarning, hehe...). Detta bara under första halvlek, för sedan skulle dansarna få en halvlek också, så den spenderade vi istället på läktaren. Vi hade övat in ett uppträdande med dans och stunt, men pga missförstånd mellan vår tränare och de som styrde eventet så missade vi den chansen. Vi uppträdde senare tillsammans med dansarna med en dans vi brukar köra, men det är ju inte lika kul som att stunta. Dessa missförstånd gjorde folk på dåligt humör och några blev osams...
Så ja, bortamatch var kul men hade absolut kunnat vara bättre.

Tjejerna förlorade ganska stort mot Cal Poly men i ärlighetens namn så hänger jag inte läpp över det, utan i hemlighet höll jag faktiskt tummarna för det...
Hade de avancerat till morgondagen så hade vi gått miste om ytterligare (!) en dyrbar träning inför att vi själva tävlar nästa helg, så jag är glad över att morgondagens gympaträning kan bli av. Jag tillhör nämligen en av de som behöver den mest, då jag är på gränsen mellan att klara en ny grej eller ej.

Bilden är tagen efter matchen så visst var där mer publik, men inte ens i närheten av halvfullt. Tjejernas matcher drar -tyvärr- inte alls lika mycket folk. Tänk att spela inför fullsatta läktare här..!
Tur att vi är tränade att le även när det inte går vår väg, haha.
CSUN Spirit Squads: cheer, dans & band
Skönt att man är ledig imorgon och kan ta sovmorgon!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0