Competition week!


Tävlingsvecka- whoop! 
Vi är ute i betydligt senare tid jämfört med hemma, så därav tycker jag det är naturligt med extra nerver.
I GCO sätter vi ihop programmet i oktober, får musiken redan innan dess och börjar köra fullouts i typ december. Logiskt sett, när mars och tävlingar kommer så är man i bättre fysisk form, man kan progget utantill i sömnen och det känns som man har bättre koll.
Här gjorde vi progget i februari, körde fullout för första gången förra veckan och fick vår musik idag. Så av naturliga skäl har vi inte samma uthållighet för fullouts och folk har inte superkoll på vart de ska och vad de ska göra på exakt vilka räkningar.
Det går väldigt mycket framåt och jag tror på laget, men jag föredrar ju upplägget där man är ute i bättre tid, haha.

Animal, 70s/80s/Neon, St Patrick's Green & Military

Förutom träningskläder så har jag numera ett helt gäng "accessoarer"...
Handledsskydd, handledstejp och mina nya ankelskydd- rejäla som få!


På bilder ser det ut som jag är den enda som har tagit på mig fel strumpor och har höga svarta, heh...

Kort sagt så SUGER skador! 
I mitt fall tror vi (mina sjukgymnaster & jag) att det är en kombo av mina överrörliga leder och att jag i alla år lagt gymnastikens tunga belastning på dessa leder i hyperextenderat läge. Kraften går åt "fel" håll, vilket troligen över tiden slitit ut brosket på något sätt. Det är teorin i alla fall. Vila och rehab efter säsongens slut ska förhoppningsvis hjälpa! 
Kör jag ingen gymnastik/tumbling funkar det ganska bra, men som gammal gymnastik är det såklart megasurt att inte kunna köra saker jag tidigare kunnat och egentligen fortfarande teknikmässigt kan...
Det nästan värsta med det är att jag fortfarande har så mycket lust och driv till att utvecklas och lära mig nya saker!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0