First real bash of exams

Oups, ser att min svenska autokorrekt varit i farten igen...

Onsdag: idrottspsykologi
Torsdag: women&health + health concerns for adolescents (med härliga 15 min mellan tentorna) 

Ni kan nog gissa hur rolig min helg var, hehe...
Som vi konstaterat tidigare så är ju risken med att läsa flera kurser samtidigt just att examinationerna krockar, så det gäller att ha pluggdisciplin. 
Första provet med en ny lärare är också alltid svårast, eftersom att man inte vet hur denne brukar utforma proven och vilket typ av fakta som prioriteras. Sedan blir det lättare.
Positivt nog ger vissa lärare ut "exam reviews / study guides" och ägnar sista lektionen innan provet åt genomgång, vilket såklart uppskattas mycket.

En liten shout out till min underbara mamma också, som körde till biblioteket i Halmstad (eftersom personen i Falkenberg fortfarande håller på min bok- tre veckor senare...) för att fota sidor ur en svensk bok och maila till mig. 
6 kapitel, alltså cirka 120 sidor, har hon fotat och mailat mig. Tusen, tusen tack!
Att veckan efter jag återvände till USA få veta att jag behövde en svensk bok var ju inte direkt optimalt.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Ja, Du har verkligen en mamma som ställer upp till 200 för alla. Hon berättade detta om boken som Du ville ha kopierade sidor av.

2016-03-01 @ 22:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0