San Francisco: Hunger Games - The Exhibition

Det var i höstas någon gång jag först hörde talas om Hunger Games - The Exhibition (utställning). Troligen när vi gick på sista filmen på bio...
Stort och troget fan som jag är så kollade jag såklart upp detta spektakel, som det visade sig skulle öppna i februari i San Francisco.
"Okej, nåt sådant kan jag ju faktiskt inte missa! Fast det blir nog svårt att få med mig någon både schemamässigt och ekonomiskt... Vilken helg passar det mitt schema att ta en tripp solo till SF?"
Japp, jag planerade att till och med åka själv till San Francisco endast för detta ändamål. När jag berättade om mina planer för mamma sa hon dock att de kunde göra utrymme i schemat under vår resa dit när jag ändå skulle vara på plats, och i slutändan visade det sig att både pappa och Andreas ville följa med.
Utan att ha läst en enda bok och endast sett två filmer vardera fick de troligen inte ut lika mycket av utställningen som mig (som såklart läst alla böcker och sett alla filmer- ett par gånger), men då får de skylla sig själva, hihi. För jag var nämligen ungefär som ett barn på julafton!
Där fanns District 12, tåget till Capitol, träningsarenan, District 13 mm. Massor med kostymer, informationstavlor och en del interaktiva grejer, som att man kunde träna kampsportspositioner inför hungerspelen eller sätta ihop sin egen propagandavideo.





























Avslutningsvis fanns det fantastiska bilder som fans målat.
Platsen för utställningen, Palace of Fine Arts, var oerhört vacker!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0