A good start

Denna vecka har börjat väldigt bra tycker jag! Älskar kursen vi läser och är nästan lite sorgsen över att den snart är slut och är den sista av sitt slag...
Samtidigt börjar jag tagga praktik och är faktiskt inte supernervös, *peppar peppar*.
Vi hade handledarträff i måndags eftermiddag och det var supertrevligt att träffa och diskutera olika saker med både mina egna och andras handledare! Jag och Kristin ska ha två rätt unga tjejer som handledare (oklart vem som får vem officiellt) och de verkar oerhört vettiga!

Övrig skoltid har mest ägnats åt praktiska moment i min favoritsal 3130- ni vet den där vi sitter/ligger på mattor och kuddar? Haha.
Vi har haft fyra patienter som kommit till skolan (bland annat traumapatienter) och jäklar vad det berör! Idag grät både patienten samt flera av eleverna och man kände efteråt hur mycket man tog till sig av hennes berättelse och erfarenheter! Definitivt en patient vi alla lär minnas och som kommer motivera oss i vårt kommande yrke.

Annars då?
Måndag var ju lång dag i skolan så jag fick stressa iväg till pluttisarna som skulle få mer av sitt program, men knappt hann få något nytt för de var för stökiga... Älskar verkligen laget men typ 5 personer ställde verkligen till det för alla och gjorde att vi lämnade träningen ganska frustrerade. Vi ska klura vidare på hur man bäst får dem att återfå fokus på ett schysst och pedagogiskt sätt!

Tisdagen började inte förrän 13.00 för min del så tog en skön långprommis på förmiddagen där jag njöt massor av alla vackra färger på löven. Bästa tiden nu, för snart har löven vissnat och fallit av.

Avslutningsvis kan dessa två snaps få förklara hur min fritid ser ut just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0