Plötsligt en ledig vecka

För någon vecka sedan fick jag veta att jag skulle bli ledig tisdag till tisdag på grund av att jag och min nya klass läst lite annorlunda. Denna veckan läser de Psykiatri, som jag läste i termin 3. "Underbart för dig!" säger folk, men dessvärre har de läst en vecka Team, som jag måste ta igen på något sätt innan jag går ut i vår... Smidigast hade såklart varit att göra det nu men det gick inte att lösa med lärare osv.

Hur som helst så är ju en ledig vecka någon heeeelt unikt för oss på FT-programmet på Sahlgrenska, så min spontana känsla var direkt att det måste utnyttjas till fullo!
Jag har i månader tänkt att får jag en chans vill jag till London och kolla musikaler i höst, så det var det som först kom på tal och var dessutom megagullig! Tyvärr kunde ingen annan åka med när det gällde vardagar och så kort framförhållning, och efter lite övervägande kändes det inte superkul att åka dit helt själv. Håller alla tummar och tår att det ändå ska kunna bli av innan 28e januari!
Alternativ nr 2 var att hälsa på Eve i Åre, men jag kunde bara vara iväg måndag kväll-fredag dag och det kändes inte värt det att lägga halva tiden på femtio olika tåg, som dessutom kostar mer än dubbelt jämfört med London...

Såååå... Istället för London eller Åre så blev det *trumvirvel* Falkenberg!
Och inte för att slappa, utan för att ta tag i den stora låda block/papper/fakturor/tidningar som jag bara öste ihop när jag flyttade hem från Gbg förra gången och aldrig tog tag i innan USA, hehe.
Jag kände att jag behöver repetera en del Fysioterapi inför höstens förfjupningskurser eftersom jag varit borta från det så länge, och då är det lika bra att bara ta tag i kaoset en gång för alla!

Så det blir definitivt inte den roligaste möjliga lediga veckan, men det är nödvändigt ont och förhoppningsvis gör det att jag slipper känna ångest inför fördjupningskursen som börjar nästa vecka.

Grundplanen var inte att börja med detta när jag kom hem efter tio på kvällen, men så blir det när man dricker latte på tåget en timme tidigare hehe. Tur att jag "har" dubbla sovrum hemma nu (vilket Eve inte älskar) för annars hade det ju aldrig funkat att lämna sängen som ett skrivbord.

Jag älskar Göteborg på många sätt men morgonpromenad är fortfarande härligare utmed Doktorspromenaden hemma.

Först uppdelat efter varje kurs...

... och sedan efter termin- phew!
Längre kan jag dock inte komma utan pärmar och register, så det blir en spontanare inom Gekås imon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0