Och så lite musik

För ovanlighetens skull kör vi ett litet inlägg om musik. 
För det mesta nuförtiden är det poddar som spelas i hörlurarna, men jag är fortfarande trogen Spotify och Youtube också.

Den första delen handlar bara lite kort om Avicii. Alla borde verkligen se dokumentären Avicii: True Stories (finns på SVT play). Jag minns nycket väl att jag bodde i LA våren 2016 när det offentliggjordes att Avicii skulle sluta turnera och "snacket" då var mest taskigt om att han festat ner sig totalt. Dokumentären ger en helt annan bild, och jag tycker på något sett den ger personen Tim mer rättvisa. Det är obehagligt att se hur detta musikaliska geni, som är en rätt introvert ung kille, slits med i karusellen när han snabbt blir en av de största i världen och vissa runt omkring honom prioriterar framgång och pengar framför Tims välmående- som han tydligt försöker kommunicera att det går utför med. 
Som sagt, en viktig dokumentär som alla borde se, och lyfta diskussionen om psykisk ohälsa.
(null)

(null)


Den andra delen av inlägget är i en mer positiv anda, då jag precis lyssnade på P3s ganska nya podd Musikdokumentärer, där det handlade om Taylor Swift. Både det och de andra avsnitten är värt en lyssning! 
Och tycka vad man vill om Taylor Swift, men jag har alltid tyckt hon skriver grymma låtar- helt seriöst så skriver ju få andra artister sina egna texter och hon kan trolla som tusan med fraser, samt själv leverera dem. Jag har nog 15 av hennes låtar i olika spellistor, och måste hon få så mycket skit för att hon är en ung, företagsam kvinna som vill nå framgång? 
Min favorit från senaste plattan är ...Ready for it? och jag håller tummarna för en Europa-del på hennes nya turné! 
Taylor är förresten mästerlig på olika musikvideos, med massor av symbolik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0